onsdag 27 juli 2016

Makrill och kattdjur

Trivsamt, en lyckans ost. Efter att barnen somnat sätter jag mig i bilen. Efter fem minuter svänger jag in på parkeringen. Tio minuter senare befinner jag mig i nationalparken. Orden räcker inte till, det är svårt att beskriva hur jag känner det är svårt att sätta ord på hur vacker det är. Här kan man leva.
Att vandra längs solvarma klipphällar, över stenbumlingar som lämnats kvar när inlandsisen drog sig tillbaka. Jag njuter av varje sekund, detta är för min skull. All press och stress är som bortblåst. Allt som existerar är naturen, jaget och fiskarna. Som de flesta flugfiskare är även jag något av en pryl nörd. De behöver inte nödvändigtvis vara dyra saker men jag skall trivas med dem och de skall kännas praktiska. Jag vet inte hur många gånger som jag halkat och gjort mig illa. Uppslukad av fisket, linor som trasslar, blöta klippor. Jag har testat mängder av olika skor men inga har hitintills levt upp till mina förväntningar. Icebug, Ett svenskt skoföretag som bland annat tillverkar skor för tränglöpning. Jag tänker knappt längre på vad jag sätter fötterna, greppet är fantastiskt. Skorna är dessutom tillverkade av material som inte absorberar vatten. Dom blir därav inte märkbart tyngre av att blötas ner vilket gör dem perfekta för våtvadning längs med kusten.
Jag gillar flugor, Jag binder mycket och uppskattar att testa nya mönster. Jag har bundit ett gäng varianter av zoo cougar. Har haft fantastiskt fiske på en helsvart variant. När fisken mer eller mindre inhalerat flugan. En stor beställning med material är på väg från England. Så for den har landat skall jag testa fler moderna amerikanska mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar