onsdag 7 november 2012

Flytande Fisk

Här om dagen när jag satt och fyllde på askarna med nattflugor, tog kreativiteten fart. Jag föredrar rävhår till mina skumfidusar, det är hållbart, simmar fint och ger en tydlig siluett mot natthimlen. I somras började jag fundera över hur man kunde konstruera en flytande fiskimitation. Min tanke var att jag skulle fiska den med sjunklina "bobbystyle" längsmed djupkanterna. Flugan är i grunden uppbyggd som en skumfidus. Jag har dubblerat mängden foam och spunnit rävhår i en dubbingögla för att skapa ett rävhårshackel. Kunde inte låta bli att sätta på ett par ögon och avsluta med UV-lim. Galet jobbigt att få till ett snyggt huvud med det var det värt. Det skall bli mycket roligt att testa hur flugan beter sig i vattnet.

3 kommentarer:

  1. Ser ruggigt vass ut.
    Fina och realistiska flugor i övrigt på din blogg.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Fina öringar ni dra på andra sidan! Länkar gärna din sida om det är OK!

    MVH//Oskar

    SvaraRadera
  3. Gör så.
    Slänger in en länk till din sida på min.

    SvaraRadera