söndag 2 september 2012

Spey Shrimp för första gången

Ingen har väl kunnat missa hypen runt spey räkan och Whitings spey hackel! Detta har tyvärr gjort att hacklen både varit dyra och svåra att få tag på. Lakeland har nyligen tagit in spey saddles i sitt sortiment. Vid min senaste beställning kunde jag därför inte låta bli att klicka hem en nacke. Jag har inte fiska med mönstret tidigare då jag inte känt något större behov av ytterligare en räkimitation i askarna. Det behovet har Frankie special och gummibens räkan redan täckt. Men fåfäng och något nördig som man är kan jag nu inte längre stå emot frästelsen att sälla ännu ett mönster till min arsenal. Frågan är bara vart gränsen går mellan inspiration samt självförtroende vid vattnet och villrådighet går.

Krok: Partridge Salwater Shrimp
Tråd: Flymaster 6/0
Kropp: Spirit River DAZEL Hare LT. Dun
Ögon: 0.40mm nylon smat Issadora nagellack black
Hackel: Whithing Spey Rooster Saddle medium Dun
Rygg: EP fibers 3D Grey
Ribbing: Danville´s mono Fine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar