söndag 30 oktober 2011

Fullständigt orimligt

Jag kan inte förstå varför man inte får fiska havsöring året runt. Finns det över huvud taget någon forskning som visar att det skulle ha någon som helst påverkan på beståndet. Hade det inte räckt med att införa fredningsområden runt åmynningarna. Blev inspirerad av Mr Flyfiction och drog med pappa för att kolla öringlek. Min beundran över den prövning som öringen utsätter sig för känner inga gränser. Det är en fantastisk och underbar fisk. Jag kommer aldrig att kunna vänta till april, det är redan olidligt.

1 kommentar:

  1. Hallå Oscar,

    Fina flugor du binder, bra att du lägger upp lite havsöringsgodis.

    Jag håller med dig angående havsöringsförbudet.
    Det går mycket blankfisk utanför fredningsområdena som borde vara lovligt byte.
    Det finns iofs inget som stoppar en från att fiska i havet, bara man håller sig inom rätt område och inte dräper nån öring......att man får en prickig sill kan man ju inte hjälpa.
    Jag fiskar dock inte på vintern utan ser det som ett bra tillfälle att bygga upp suget....men det går ibland över till ångest :-)

    //Flyfiction Andreas

    SvaraRadera