onsdag 13 oktober 2010

Havsöringsasken

Arbetet med min och tjockisens nya kustaskar rullar på bra. Känner för första gången att jag kommer hinna binda tillräckligt med flugor inför nästa säsong, jätte nöjd så långt. Än så länge innehåller asken:
  1. Frankie special
  2. STF tobis
  3. Dräparmasken
  4. Märla
Jag vill även ha med Mickey Finn och en bra sill imitation men har inte kunnat hitta någon som känns riktigt rätt. Hade tänkt mig någon typ av baitfish variant, så om någon känner att dom har ett het tips är det bara att höra av sig. Tänkte även passa på och uttrycka min beundran över C&F design askarna. Jag har precis införskaffat mig 2st askar i deras grandslam serie tänkta för permit flugor, kann bara konstatera att dom funkar ypperligt även för havsörings flugor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar